donderdag 31 mei 2007

Water, bootje, zon: een formule voor simpel relaxen!

Zoals we ook al verwacht hadden werden wij heerlijk uitgeslapen wakker. De kamer is lekker donker en het hele hotel ademt rust uit. Toen ik wilde gaan douchen hoorden wij ineens een serene mannenstem zeggen: Lady’s and gentlemen, we are testing the alarm system. When you hear an alarm, please don’t worry because this is a test. Een half uurtje later zei hij hetzelfde en het kwam eigenlijk wel kalmerend over. We hebben op dit moment geen negatieve dingen kunnen ontdekken en hebben het hier prima.

Buiten bleek het werkelijk heerlijk weer te zijn en via een Borders, Barnes & Nobles en de Pikes public market zijn we teruggelopen naar het water. Daar kochten we twee kaartjes voor de haven rondvaart en daar kwam ik erachter dat ik mijn credit card kwijt was. De laatste keer dat ik hem gebruikte was bij Elliot’s – waar we naast stonden – en het bleek dat ze hem netjes voor me bewaard hadden. Dat was natuurlijk een heerlijke lunch waard die ik betaalde met mijn net teruggevonden CC.

De rondvaart was leuk en we weten nu zeker dat we deze nooit gedaan hebben. We weten nu ook eindelijk waar Frasier gewoond zou moeten hebben maar dat zijn appartement nooit echt uitgekeken kan hebben over de Space Needle, de skyline én Mount Rainier. Zien jullie die drie zendmasten op de foto? Halverwege de linker zendmast zou zijn appartement geweet moeten zijn hahahahaha.

Na een uur heerlijk in de zon te hebben rondgedobberd zijn we even gaan afkoelen in het hotel. Daarna ben ik gaan winkelen en ging Bill op zoek naar een gezellige sportsbar. Hij is wel geslaagd, ik niet. Voor diegenen die in de Poll hebben aangegeven dat ik meer dan 1 pakje en 1 paar schoenen zou gaan kopen: Fout! Ik heb 1 pakje en géén schoenen, of je moet mijn knalgele teenslippers meetellen.
Jay, de barkeeper van Pyramid brew, heeft een film (clutch the movie) gemaakt en kent een aantal Nederlanders. Grappig dat er toch een boel Amerikanen zijn die Nederland wél kennen. Ook deze vakantie hebben we er weer meerdere meegemaakt die iets verder kwamen dan Amsterdam.

Het is nu half tien en het is de één na laatste avond hier in Seattle. Morgen nog een wedstrijd van de Mariners en dan vrijdag naar huis. Maar eerst morgen weer lekker het water op!

Seattle, 30 mei 2007

Geen opmerkingen: