maandag 21 mei 2007

Het prachtige Rocky Mountain National Park!

Om half 10 reden we uit Denver weg richting Estes Park voor een bezoek aan het Rocky Mountain National Park.

Tijdens het rijden kwamen de bergen, maar helaas ook de wolken, gestaag dichterbij. Er reden veel fietsers en in de bergen zoefde een oudere man met vrouw ons in een cabriolet triomfantelijk voorbij. Het was een tweebaansweg zonder vluchtstrook en zo af en toe een inham om te stoppen zodat je het snellere verkeer voorbij kunt laten gaan. Al snel ging het stromen van de regen en een paar mijl later zagen we een verzopen oude zak met een pissige vrouw in een inhammetje staan klooien met hun linnen dakje. Ik ben eerlijk gezegd wel blij met de SUV die we hebben. Niet alleen om de regen maar omdat er nogal wat wegwerkzaamheden zijn en met regen verandert het gravel al snel in een modderstroom.

Het is hier echt prachtig en in het voorjaar zijn er zelfs nog wegen afgesloten vanwege sneeuw. Dat zagen wij goed bij Bear Lake, waar we écht door bergen sneeuw moesten lopen (en ik op mijn teenslippers). Er liepen hier kuddes wilde Elanden en we konden ze van vrij dichtbij fotograferen. Ik heb nu zoveel foto’s dat ik extra blij ben met mijn digitale camera.
Een ander gaat 3 dagen hiken in dit park maar WilleBill gaan hier in nog geen 4 uur doorheen met de auto. Nou was het niet echt weer om te hiken maar daar zullen anderen het volledig mee oneens zijn.

In het hotel heb ik alle vuile was weggewassen en hebben we daarna “prima” gegeten in de Longz Mountain Grill. We hebben alle twee nogal last van de hoogte hier (benauwd, pijn op de borst) maar dat schijnt heel normaal te zijn als we de hotelguide moeten geloven tenminste. We hebben lekker honkbal gekeken op tv en alle koffers zijn al opnieuw gepakt om morgen via de scenic route naar Colorado Springs te rijden.

Estes Park, 20 mei 2007

2 opmerkingen:

Unknown zei

Prachtig!

Hebben ze ook wat anders als bomen?

;-)

Anoniem zei

Rat, die heb je van mij gestolen, ha, ha