zondag 4 maart 2007

Verzamelen 2

Niet alleen koelkastmagneetjes en caps (ik noem het petjes) komen mee vanuit de VS. Nee, van iedere wedstrijd die we zien wil ik (Willeke dus) iets leuks hebben en het liefst zacht en aaibaar.

Toch is deze verzamelwoede niet uit mijzelf ontstaan. Nee, die is ontstaan omdat Bill en ik het een keer op ons heupen kregen. Wij waren die middag naar Michael Jordan’s restaurant in Chicago geweest en daar zag ik een schattig beertje met een T-shirt aan waarop het logo van het restaurant stond. Toen Bill en ik die avond kribbig waren en Bill na een uurtje terugkwam was het eerste dat ik om de hoek van de deur zag verschijnen: mijn eerste knuffelbeer en ik noemde hem William. Diezelfde vakantie kocht William voor mij een bean-bag-bear van de Boston Celtics (Beiden rechts op foto).

Een flinke tijd waren deze twee beren te enigen op de boekenplanken in onze slaapkamer. Maar zo voorzichtig aan kocht ik bij iedere wedstrijd meestal een “fluffy” mascotte maar soms ook een bal of een ijsje in een helm. De helmpjes worden zorgvuldig schoongemaakt en alles staat netjes geordend op kleur op de planken.

Omdat Bill en ik ook wel eens naar ballparks gaan die we al eens gezien hebben, ben ik begonnen met het verzamelen van pins. Deze prijken op mijn fototas maar omdat deze binnenkort vol zit moet ik er iets anders op verzinnen. Hebben jullie leuke ideeën?

En er zijn nog meer verzamelingen te vinden in ons huis, maar die bewaren we tot de volgende keer………

1 opmerking:

WilleBill zei

Willeke haar eerste Blog bijdrage, klasse meis!