zaterdag 2 juni 2007

Extra innings………………..

Je moet alles in je leven een keer meegemaakt hebben dus ook het missen van een vlucht.

Toen William de bevestiging van KLM binnenkreeg een paar maanden geleden, heeft hij direct gebeld om te vragen of 45 minuten overstaptijd op San Francisco voldoende was. Door KLM werd bevestigend geantwoord dus monter en opgetogen stapten wij vanmiddag uit de Alaska Air vlucht en spoedden wij ons naar de International terminal om daar slechts twee dames van KLM de boel op te zien ruimen. Ja, echt waar: De vlucht was 10 minuten vertraagd maar inchecken kun je tot slechts uiterlijk 1 uur voor vertrek van de vlucht doen. Dat kon er ook nog wel bij nadat ik in Seattle aan het einde van de roltrap plat op mijn gezicht was gegaan dwars over mijn koffer heen. William had niks door en toen ik hem riep draaide hij zich om en raapte mijn zonnebril op in plaats van mij.

Enfin, van service bij de KLM incheckbalie in San Francisco hadden ze nog niet gehoord: omdat de eerste dame nogal ongegeneerd riep dat we maar een klacht bij Alaska moesten indienen, ben ik gaan praten met de tweede dame en toen ze door kregen dat we business class “patiënten” waren en dat de reis door KLM zelf was bevestigd en uitgezocht, boden ze aan de supervisor te bellen. Zo gezegd zo gedaan en na even wachten op de supervisor zei hij dat we op de wachtlijst van British Airways konden staan, met een overstap in Londen. Hij zag onze gezichten en hij bood ons zonder aarzelen een gratis nacht in het Hyatt aan, tickets op de vlucht van morgen en $50 aan coupons om te eten op het vliegveld. Nou, dat namen we dan maar aan – ja wat moet je anders – en een uur later stonden we (godzijdank mét bagage) in een Hyatt hotelkamer.

William keek op internet en hij zag dat Oakland Athletics thuis speelden en natuurlijk besloten daar naartoe te gaan. Ze hebben helaas verloren met 2-3 van de Minnesota Twins maar toen wij weggingen – omdat het een rit van 55 minuten is met de BART hebben we het einde van de wedstrijd niet gezien – stond het nog 1-1. Samen met Droef de A's hond liggen wij (jawel) honkbal te kijken.

Het is nu middernacht en zo hebben wij de vakantie een dagje verlengd, extra innings zogezegd!!

San Francisco, 1 juni 2007

Geen opmerkingen: