zaterdag 28 april 2007

Seattle

Hier zijn we in 1995 al eens kort geweest en hadden toen een gaaf hotel midden op een pier, vanuit je kamer stapte je zo het water op mocht je dat willen. Ik denk dat we nu weer een aparte hebben, kijk maar onderaan bij het hotel. Seattle staat o.a bekend om zijn regenweer. Omdat ze vlak aan een oceaan liggen komt de wind van zee en die heeft een grote invloed, je kunt daar in de regen lopen en 10 minuten later schijnt de zon en dat 8 keer op een dag. Is een stuk beter dan hier waar je van die grauwe regenweken hebt.

Onder het centrum van Seattle ligt het oude Seattle dat door een brand verwoest is. Het nieuwe is er opgebouwd en nu heb een underground tour. Je loopt een gedeelte boven de grond en een gedeelte onder, je raadt het al; op het moment dat we boven liepen regende het en zodra we naar beneden gingen brak de zon door. Briljant! Persoonlijk vond ik het een overschatte ervaring maar Willeke liep te genieten.

Die tour gaan we niet nogmaals doen maar ik heb begrepen dat het voor Walle Watching een goede tijd is en ook een rondvaart tour langs de house boats (yep ook langs die van Sleepless in Seattle) staan op het programma. Verder moeten ze een van de mooiste Zoo's van de VS hebben en misschien is het leuk de tour van de Boeing fabrieken te doen. Er zitten eigenlijk twee giganten van multinationals in Seattle aangezien Microsoft er ook zit. Misschien willen die me wel een gratis upgrade geven naar Vista aangezien ik een tourist ben. Ja en die laatste opmerking is "tongue in cheek".

Hotel: Hotel 1000
Tickets: Safeco Field
Wanneer: 29, 30 en 31 mei 2007
Weer: TWC

Geen opmerkingen: